Neparasts stāsts VIII / Korporeļi - Raksti - Neatkarīgie pētījumi

Pāriet uz saturu

Neparasts stāsts VIII / Korporeļi

Neatkarīgie pētījumi
Publicēja ieeja raksts ·
Tags: KorporeļiMārisRukaIrēnaSaprovska
Rit jau 2018.gada pēdējie mēneši un te, skatos, grāmatu plauktos parādās jaunums -  Māra Ruka grāmata “25 gadi sektā”. PAR KO būs šis stāsts, vai par reliģijām un to sektām… bet izrādās par korporeļiem Latvijā un pasaulē. Izlasu vienā elpas vilcienā un pārsteigums liels.

Ieskatam tikai nedaudz citāti no grāmatas:

Šī grāmata ir par to, kāpēc pašreizējās Latvijas valsts iedzīvotāju labklājības līmenis ir kā spokains pretstats agrākajai pirmskara Latvijai. /6.lpp.

Esam apolitiskas, respektablas, akadēmiskas organizācijas. Ar politiku nenodarbojamies, dziedam vien dziesmas,” tā viņi saka, un tas ir gluži tāpat, kā mafija apgalvotu, ka nodarbojas tikai ar reģionālās olīveļļas tirdzniecību vien. / 5.lpp.

Latvijas “studentu korporācijas” nozīmē pavisam ko citu, nekā “studentu korporācijas” citās valstīs. Gan Eiropā, gan ASV tās nav Baltijas piekrastes dzimtbūtniecības laika atliekas. Latvijā “studentu korporācijas” pārtapusi par sociāli politisku sektu uz mūžu – ar aizklātu, necaurredzamu darbību, slepeniem lēmumiem, mistiskā un viņuprāt “visas zemes valdnieka”, visvarenā “buršu gara” pielūgšanu. / 5.lpp.

Korporācijās pastāv īsti sektantiska dalīšana: korporeļi – nekorporeļi jeb “mežoņi”, “izredzētie un pārējā masa.. /11.lpp.

Laikam jau cilvēki tikai šķita tik dažādi? “Mežoņi paliek “mežoņi”. Tos lieki nešķiro. Kā korporācijā noslēpumainā smaidā saka: : “Tā ir vien plebeju masa”. Tikai izredzētiem ļaudīm ir savas īpašas pakāpes – mums korporeļiem, korporantiem, “mūža brāļiem” un “māsām./12.lpp.

Korporāciju sektās uzskata, ka cilvēks vērtību iegūst tikai tad, kad iestājas kādā no korporācijām un rituālos solās “buršu garam”. Tikai tad viņš kļūst “īpašs”, “izredzēts”, “iesvaidīts” rēgainajās “zināšanās” un tāpēc pārāks par citiem. Tas ir liels pašapmāns. Un ļoti bīstams, ja cilvēki no korporācijām savāc politisko varu valstī./15.lpp.

Korporācijām nosaukumi raibi un maldinoši, no baronu atvasēm pārņemta tradīcija pēc pārvaldāmiem novadiem saukties./23.lpp.

Latvijas ierēdniecības spicē, ministrijās, Saeimā, valsts pārvaldē, LU rektorātā – visur, kur vien iestiepjas korporeļu tīkli, šīs sacensības augstprātībā ir ikdiena./32.lpp.

Bet kad korporanti ietiek valdībā un atbildīgās komisijās, savu uztveri viņi nu grūž iekšā valsts likumos, padara tos samudžinātus, nesaprotamus, absurdus, interpretējamus pēc “savējo” vajadzībām./34.lpp.

Korporācijas veido tīklus, iesaista arī “mūža brāļa” vai “māsas” ģimenes locekļus, ja tie sektai šķiet izdevīgi. Dara daudz, lai tavi “draugi” ir vairs tikai korporeļu vidē. Tomēr solītā ģimeniskuma vietā (un vērīgs cilvēks to diezgan ātri pieredz) korporācijās ir tikai aprēķins./ 45.lpp.

.. bet mums viņš ir ļoti kaitīgs!” Viņi runāja par Raini./87.lpp.

Mēs, visas Latvijas korporācijas, Raiņa bēres nolēmām oficiāli boikotēt.. Ar visādiem strādniekiem un žīdiem viņš pinās. Bija pret mums un pret vāciešiem. /88.lpp.
......................................................................................

KOMENTĀRS: Un tagad kļūst skaidrs, ka pret Raini VIŅI turpina darboties un ne pa jokam. To pierādīja arī uzvedums “Raiņa sapņi “ Nacionālajā teātrī, kur jau sešus gadus iepriekš tika aizrunāts režisors no Krievijas – Kirils Serebreņņikovs, kas uztaisīja vienu murgainu uzvedumu un tika cildināts bez mēra un sajēgas…

Tas pats ir ar Roalda Dobrovenska garadarbu  “Jāzeps un viņa brāļi”, kurā Rainis ir novilkts no kalna lejā,…bet to jālasa un jājūt katram pašam, jo šajā īsajā stāstā nav iespējam visu izstāstīt.
......................................................................................

Izglābts no prastuma” studentu korporācijā nozīmē ko citu: par “prastumu” Lettoniā uzskata sirsnīgas, draudzīgi patiesas sarunas ar jebkuru cilvēku, ko korporeļi sauc par “mežoņiem”, “prastums”ir arī atsaucība pret kolēģiem, kursabiedriem, labestīgs humors. Tas viss ir “mežoņu prastums”. Nav “burša” cienīgi tā zemnieciski uzvesties. Tik “prasti”./108.-109.lpp

Tagad ļaudis kurn par Latvijas politiķiem, ierēdņiem, ministriem, kas nerēķinās ar tautu, neieklausās iedzīvotājos, neņem vērā viņu vajadzības, vien savtīgās interesēs darbojās valsts pārvaldē un nosaka valsts politiku. Daži vaino abstraktas “pasaules valdnieku” sazvērestības, daži “komunisma mantojumu” , vēl citi “pāris “oligarhus”, tad kaimiņvalsti Krieviju vai kapitālistu AASV. Bet viss jau ir tepat acu priekšā. Tas pats vecais korporelisms vai korporantisms, maskējies, skaistiem saukļiem nokarinājies. Jo lielāku varu korporāciju  “brāļi” un “māsas” iegūst, jo lielāks cinisms un nabadzība veļas pār Latviju./136.lpp.

Tagad korporelisms Latvijā darbojas daudz slēptāk un rafinētāk, pieņemot dažādas politiskas un sabiedriskas maskas.. un nav pašlaik politiskā vara Latvijā vairs baltvācu dzimtkungiem , bet to garīgajiem pēctečiem- no korporācijām gan Tie valsti pārvērš par ekperimentālu koloniju, inficē mūsdienu Latvijas politiku ar korporeliski dzimtbūtniecisko domāšanu, pret ko tā cīnījās neatkarīgās Latvijas dibinātāji./137.lpp
......................................................................................

KOMENTĀRS:  Te ir jāmin kā korporeļi tā masoni, jo kā viens tā otrs kalpo “buršu garam” – globalizātoriem.
......................................................................................

MASONI

Latvijā masonisms atkal sāk celt galvu. Ieskatīsimies īsā konspektā, kas atklāj TĀ patieso seju un centienus, lai beidzot būtu skaidrs, ka KUNGS, kurš ir it kā miris, tomēr aizvien gatavs izsūkt trīs lāsas no Leldes (Latvijas). Un šeit ierakstās arī korporeļi, jo uztur to pašu dzimtkungu “buršu garu”, kas izsūc no Leldes  trīs asins lāsas.

Skat. Raiņa lugu “Spēlēju dancoju”

Velna zēns
Es visu noskatīju, Lejāk gaida citi velni.

Tots
Ko tie iespēj?

Velna zēns
Nesak` vis! Noklausījos: Trejgalvs sūta
Velnu gluži – jaunizceptu:
Jauniedomu, – tā kā tu!
Astes nau, rokas baltas,
Tam uz kakla sīkas sakas.

Jaunvelns (patētiski)
Zemes virsū visā mēs
Izplatīsim savu valsti.
Zelta vēzis
Zeltu smeļam mēs no dzelmes:
Zemes dzelmes, ļaužu dzelmes,
Miesas zelts, asins zelts
Sirdis zelts, sāpes zelts,–
(Rainis, KR , 11 sēj. 427., 431.lpp.)
......................................................................................

Komentārs: Viss būtu it kā labi, ja vien masonu statūtos nebūtu pants, kurš liedz viņiem nodarboties ar nacionālajiem un sociālajiem jautājumiem un vēl, ja viņi sevi nesauktu par IZREDZĒTIEM, bet  visus citus par PROFĀNIEM. Būt IZREDZĒTAM - nozīmē zināšanas paturēt sev, bet citiem tās dot pārgrozītā veida, proti, patiesību aizstājot ar meliem, -  lai sevi paaugstinātu, tad citus jāpazemina.

Un vēl:  VIŅI ik brīdi norāda, ka visi alktin alkst pēc viņu žēlastības dāvanām ko paši dēvē par LABDARĪBU. Te vietā būtu Konstantina Raudives teiktais, -  lai nodarbotos ar labdarību, tad pirms  ļaudis ir jāpataisa par nabagiem. Latvietis vienmēr ir bijis pārticīgs pats un to novēlējis katram savam tautietim.  Pēc izstādes "Brīvmūrniecība Latvijā un Jelgavā" apskatīšanas, radās vairāki jautājumi: kam kalpo šīs slepenās organizācijas un kā intereses viņi pārstāv, jo ir transnacionālas pēc būtības un satura? ! No iepriekš teiktā ir skaidrs, ka tās nepārstāv tautas (tu) intereses, jo nerisina ne nacionālos, ne sociālos jautājumus , kā rezultātā esam tur, kur mēs esam…
......................................................................................

Rozenkreiciešu ordenis – R.K.O.

Ideju vārdnīca: (ZVAIGZNE ABC,1999.) – „rožkrustieši” ir vesela grupa XVII gadsimta filozofu, kas apgalvoja, ka viņiem piemītot okultas spējas, un, izmantodami rozenkreiciešu alķīmijas terminoloģiju, klāstīja mistiskas mācības (it kā nākušas no rozenkreicieša Paracelza). Nosaukums radies sakarā ar 1614. un 1615. gadā izdotām grāmatām, kas piedēvētas it kā ap 1640. gadu dzīvojušajam Kristiānam Rozenkreicam („rožu krustam”), bet visticamāk gan, ka šis vārds ir pseidonīms. Lielbritānijā un ASV nodibināja vairākas biedrības, kas apgalvo, ka esot rozenkreiciešu pēcteces, piemēram, Rozenkreiciešu brālība (1614. Vācijā, 1861. gadā ASV).

    Rozenkreicieši (R.K.O.) no aizvēstures līdz mūsdienām

1. Devīze – visplašākā iecietība pie visstingrākās neatkarības:
- nebūs būt CITU ORGANIZĀCIJU pakļautībā vai jebkādā citā ietekmē;
- nedrīkst diskutēt par politiku;
- katrs var piekopt SAVU individuālo reliģiju;
- var ņemt dalību SAVAS valsts politiskajā dzīvē.

2. Tradīcija – ētika – humānisms                                                                 
• PRET filozofijas noniecināšanu;
• PRET tradicionālo vērtību noniecināšanu;
• AIZLIEDZ jebkuras darbības, kas nes zaudējumus esošai sabiedrībai;
• CIENĪT reliģisko un filozofisko daudzveidību;
• NEATZĪT nekādas etniskās vai rasu segregāciju (sadalīšanu pa vertikāli);
• NEATZĪT jebkādus likumu pārkāpumus izglītībā un audzināšanā;
• NEATZĪT jebkādu teoriju par ĻAUNO.
......................................................................................

Komentārs: Gadu tūkstošos ir radījuši SAVU pasaules kārtību un tagad stāv sargsuņu lomā, lai nepieļautu ne mazākās izmaiņas savā iedibinātā pasaules kārtībā. Lai tie, kas vēlās pacelt gaismas karogu  "zelta laikmetam" sākoties, tiktu apkaroti no pašu ciltsbrāļu puses (masonos ir iesaistīti visu tautību pārstāvji no 1 – 33 ložai, bet no 34 – 99  . . .) un atkal iestātos nakts jeb 1000 gadu VIŅU DIEVA VALSTĪBAS LAIKS, vai pareizāk  tumsas jeb “Dzelzs laikmets”  tiktu pagarināts vismaz par 1000 gadiem. Galarezultātā tiktu iznīcinātu GAISMA uz  zemes visās tās izpausmēs un tad VIŅU DIEVA VALSTĪBA varētu pastāvēt netraucēti. Tāpēc arī šis pants – neatzīt nekādu teoriju par ĻAUNO, lai ļaunais varētu netraucēti paveikt iecerēto!
......................................................................................

3. Rozenkreiceru statuss

Zināšanas netiek izplatītas ar grāmatu palīdzību.
......................................................................................

Komentārs: No Ēģiptes iznestās zināšanas pārveidotas līdz nepazīšanai, vicina gar degunu pirmkārt inteliģencei, sludinot, ka PATIESĀS ZINĀŠANAS  pieejamas tikai IZREDZĒTIEM, bet pārējie ir PROFĀNI un tiem ir nepareizās zināšanas, ar kurām mūs paši apsējuši. Tā ir, bet tā nebūs mūžīgi, jo, kā redzam Šekspīra lugā "Hamlets" - tā ir mūžsenā cīņa starp tumsu un gaismu jeb HAMU un LETU – „Būt vai nebūt, tāds ir jautājums ?!”  Un Hamlets samaina vēstules kā rezultātā  ROZENKREICS un GILDENŠTERNS tiek giljotinēti Hamleta vietā… Kurš var apturēt Saules gājumu un dienas vietā mums piedāvāt nakti? Tie ir tumsas cilvēki un tos tad būs jānoraida no skatuves lielākās daļas, lai nejauc Dieva laisto pasaules kārtību zemes virsū. Slepenās zināšanas vienmēr ir kalpojušas KĀDA interesēs. Taisnīgi ir tā, kā tas ir ar tautas dziesmām, proti, viss ir pieejams visiem, bet dziļākā būtība atklājas tiem, kuri cenšas pēc patiesības un gaismas - visiem tiek dots, bet pēc nopelniem!
......................................................................................

Jau sen jutu, ka kaut kas nav kārtībā šajā lauciņā, bet KAS – tas man palika slēpts. Izlasot grāmatu “25 gadi sektā” beidzot viss nostājās savās vietās. Bija nepieciešams skats no “iekšas”, no tāda cilvēka, kas visu pieredzējis pats, kā tautā mēdz teikt, izjutis uz savas ādas. Man šis naratīvs bija iztrūkstošais posms puzlē, bet tagad viss ir tapis skaidrs…

Jau vairāk kā 20 gadus darbojos tradicionālās kultūras lauciņā un nebija saprotams, -  vēršos pie latviešiem, lai sakārtotu tautai svarīgus jautājumus, piemēram, lai LKK ietvertu ne tikai Jāņus, bet visus 8 Saules gadskārtas svinamos laikus, lai civillikuma 51. pantā ietvertu arī Dievturību, lai atjaunotu 1998.gadā no Satversmes izslēgto 41. pantu, kur teikts, ka jāciena latviešu tauta un tās kultūra…, LNKC, savukārt, noraida ietvert Nemateriālā kultūras likumā Saules gadskārtas 8 svinamos laikus utt. un tā joprojām.  Ne Saeima, ne MK, ne prezidenti, ne Kultūras ministrija, ne LNKC, LKK un arī ne LKKF – nekur netika atbalstīta tautas tradicionālā kultūra. Visi centieni atsitās  kā pret mūri – nesaprašanas mūri…

Bet, kā izteicās savulaik paši kultūru pārstāvošie ļaudis, tad KULTŪRA iedalās “tradicionālajā kultūrā”, kas ir tautas zelta fonds un “laikmetīgajā kultūrā”, kurai vēl jāiziet laika pārbaude. Bet par lielu pārsteigumu līdzekļus un atbalstu no Kultūras ministrija, LKKF un valsts struktūrām saņem gandrīz vai tikai un vienīgi laikmetīgā kultūra… Kā atsevišķi izrāvumi no kopainas tiek ielikti kultūras metos pāris pavedieni, piemēram, LKK ir ietvertas tikai Dainas, kokle un koklēšana, tautas tērps, Dziesmu svētki, rudzu maize, Latgales podniecība. Bet to,  ka mūsu tautas tradicionālās kultūras centrālā ass jeb atspulgs tautā ir Saules laikritis, kas lasām ir vismaz četros līmeņos un ietver sevī arī cilvēka galvenos mūža godus,  negrib un negrib atzīt… Aizbildinājās, ka LKK atvēlēti TRADICIONĀLĀS KULTŪRAS sadaļai tikai 13 ieraksti. Rosinājām svītrot Jāņus un ar vienu ierakstu rakstīt – Saules gadskārtas 8 svinamie laiki. Izliekas nedzirdam un nesaprotam… un jāteic, ka neba nu Janīna Kursīte nezin par šiem svinamiem laikiem, bet ja nezin, tad …Te ir vietā  nosaukt visu LKK ekspertu vārdus, lai tauta zina savus “varoņus” :

Sarakstu izveidoja ekspertu darba grupa - Latviešu Folkloras krātuves vadītāja, folkloras pētniece DACE BULA,
Latvijas Zinātņu akadēmijas akadēmiķe, Latvijas Universitātes folkloras profesore JANĪNA KURSĪTE,
Latvijas bērnu un jauniešu folkloras kustības aktivitāšu mākslinieciskā vadītāja, filozofe MĀRA MELLĒNA,
Latvijas Universitātes asociētais profesors, etnomuzikologs VALDIS MUKTUPĀVELS,
kultūras ministrijas vecākā referente nemateriālā kultūras mantojuma politikā,
tradicionālās dziedāšanas grupas "Saucējas" dalībniece SIGNE PUJĀTE


Un tā, rodas virkne jautājumu, proti, - kas ir par iemeslu šādai  attieksmei? Kāpēc LKK ir ietverta ar vienu ierakstu “Suitu kultūra” un “Lībiešu tradicionālā kultūra”, bet no latviešu kultūras tikai atsevišķi elementi, kaut arī nenoliedzami vērtīgi… Un, kā izrādās, atbilde nav tālu jāmeklē.

- Pirmkārt, Saules laikritis nes sevī VISU latviešu tautas tradicionālo kultūru un arī arhetipus – DIEVU, LAIMU, MĀRU. Bet šobrīd Latvijā augstāk par kultūru sevi pozicionē kristīgā reliģija. Arī Satversmes preambulā pasteidzās nostiprināt savas pozīcijas kristietība( tā pārkāpjot 99. pantu- baznīca atdalīta no valsts). Skolā māca ticības mācību un ētiku (kristīgo), bet atcēla “baltās stundas”… utt. /tas īsumā!

- Otrkārt, 204.gadā tika pieņemta UNESCO konvencija par NKM un tur ir skaidri rakstīts, ka tautas tradicionālā kultūra jāaizsargā jo to apdraud globalizācija, bet KAS tiks atbalstīts, to uztic katrai valstij lemt pašai, izveidojot NKM likumu. Tad nu ilgi, ļoti ilgi domāja un izdomāja, kā UNESCO konvencijas ieteikto vērst PRET tradicionālo kultūru. 2016.gadā tapa Nemateriālās kultūras likums, kur pazuda jēdziens TAUTA, bet uzradās jēdziens KOPIENA (likuma sadaļu sagatavoja Māra Mellēna/ arī LKK eksperte). LNKC tagad direktore ir Signe Pujāte (arī viena no LLK ekspertēm un iepriekš strādāja LKM ). Iesniedzām LNKC Saules gadskārtas 8 svinamos laikus apstiprināšanai  – noraidīja. .. jo kādas tiesības esot runāt tautas vārdā un kāpēc tik plašs un izvērsts materiāls… Esot jāiesniedz viens aizsargājamais elements, piemēram, vainadziņš… bet LNKC apstiprināja Siguldas spieķīti un vecticībnieku kāzas – viela pārdomām…

- Treškārt – no Satversmes 1998.gadā no sadaļas “cilvēka tiesības un pienākumi” tika svītrots 41. pants, kurš noteica: „Katra pienākums ir ievērot Latvijas Republikas likumus, cienīt latviešu tautas un Latvijā dzīvojošo nacionālo un etnisko grupu tradīcijas un paražas, kā arī respektēt citu personu nacionālo pašcieņu.” Izbalsoja jo:

a)visus iepriekšējos gadus sarakstoties ar Saeimas deputātiem, prezidentiem un MK minēju šo pantu. Un tad, pēc laika skatos, tas ir pazudis no Satversmes. Arhīvā atrodu, ka izbalsoja jo TO pieņēma AP, bet tai pat laikā neizbalsoja VISUS ko pieņēma AP, tad rodas pamatots jautājums – KĀPĒC ŠO? Tāpēc, ka tautas vairs nav vajadzīgas, bet tikai un vienīgi darbaspēks un patērētāji un kredītu ņēmēji…

Te būs ieskats  - Rozenkreiceru ATKLĀTĀ VĒSTULE PASAULES PILSOŅIEM /informācija no Rozenkreiceru mājas lapas www.amorc.lv Tātad, ko piedāvā Rozenkreiceri Pasaules pilsoņiem? Ne vairāk un ne mazāk kā atteikties no savas tautības un tad VIŅI iedibināšot mieru un kārtību zemes virsū.

Citāts no AVPP:” Pasaules savstarpējās saistības dēļ, neviena valsts, lai cik varena tā nebūtu, nevar šodien plaukt, ja tā neņem vērā citu -  pašu mazāko un vājāko attīstību. Pasaule ir kļuvusi kā viena tauta, par ko mums būtu jāpriecājas, jo visu cilvēku likteņi savstarpēji saistīti.. Jēdziens „Pasaules Pilsoņi”- tas nav vienkārši prātojums, bet gan realitāte, kuru vajag ņemt vērā visu un katru labklājības dēļ. Tāpēc, ja jūs neesat to vēl izdarījuši, mēs aicinām pārvarēt sevī individuālismu un nacionālismu un pieņemt „Rozenkreiceru Cilvēku pienākumu deklarācijas” desmito punktu, kurš skan :”Katram cilvēkam ir pienākums par savu ģimeni uzskatīt visu cilvēci un rīkoties visos apstākļos kā pasaules pilsonim, savas uzvedības un filozofijas pamatā liekot humānismu”.

Vēstules beigās

  Vēlot jums laimi, sūtām visiem mūsu gaišās domas un Dziļa Miera vēlējumus.
A.M.O.R.C. Franču valodas jurisdikcijas vārdā, Seržs Tusēns, Lielais Maģistrs
......................................................................................

KOMENTĀRS: Lūk, un korporācijas ir masonu priekšpostenis un  visos svarīgos amatos ir “savējie”, kas rūpīgi seko, lai tiktu pildīts BURŠU GARAM dotais solījums…

b) no Eiropas tiek dots mājiens (arī, kā redzējām, no Rozenkreiceru organizācijas virsvadības Francijā), ka tautības jēdziens ir jāatmet,  jo globalizatoriem tautas nav vajadzīgas, bet tikai un vienīgi klīstošs darbaspēks, kas reizē ir patērētāji un kredītu ņēmēji;

c) tautu tradicionālās kultūras traucē reliģijas tūkstots gados iekarotajām pozīcijām un TAS, lūk, ir viens no galveniem iemesliem (skat. Zemāk “Konference Liepājā…”).

-Ceturtkārt, Viskuriozākais, ka Civillikuma 51.pants noteic to, kādas reliģijas ir tiesīgas slēgt līgumu ar MK, lai varētu veikt krustabas, līdzināšanu un bedības izsniedzot attiecīgu juridisku apstiprinājumu. Visas pūles panākt, lai starp septiņām kristīgām konfesijām un jūdaismu kā astoto, kā devīto lai ieslēdz Dievturību, bija veltīgas. Un tad rodas jautājums, vai dzīvojam brīvā Latvijā, vai Eiropas filiālē, kur valda attiecīgi CITI likumi, tikumi un tradīcijas, bet kas neatbilst Latviešu tautas tradīcijām un tikumiem. Izskatās, ka Latvija jau ir iztirgota un mums rāda tikai šovus, lai mēs turpinātu gulēt kā komā;

-Piektkārt, kāpēc LKK ietver Suitu kultūru un Lībiešu kultūru? Atbilde – tāpēc, ka tās ir kristīgās ticības apsētas. Konferencē Liepājā tas nolasās jo precīzi (inf. no portāla DELFI).
......................................................................................

Informācija no medijiem:
Liepājā notiks konference "Latvietība un kristietība"
Piektdienā, 23. oktobrī, 2015 | BIRKAS: konference , baznīca , LiepU , Jānis Bitāns , Pāvils Brūvers

Pirmdien, 26.oktobrī, Liepājas Universitātē tiks konference "Latvietība un kristietība", kas tiek rīkota, lai skaidrotu mijiedarbību starp šiem abiem jēdzieniem.

"Nereti vērojams, ka starp šiem abiem jēdzieniem pastāv spriedze, kuru nepieciešams kliedēt un akcentēt, kādi ir saskarsmes punkti šiem jēdzieniem, cik īpaši un dabiski latvietība un kristietība var mierīgi līdzās pastāvēt," skaidro Liepājas Sv. Annas evaņģēliski luteriskās draudzes mācītājs Jānis Bitāns.

Konferenci atklās Liepājas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Vitkovskis un Latvijas evaņģēliski luteriskās baznīcas Liepājas diecēzes bīskaps Pāvils Brūvers.

Pasākums Liepājas Universitātē norisināsies no pulksten 11 līdz 15, informē Liepājas domes Sabiedrības līdzdalības un veselības veicināšanas nodaļas vadītāja Zane Ģirne.

Jau četrus gadus Liepājas domes Reliģisko lietu komisija un Liepājas mācītāji organizē konferences, kuru tēmas ir rosinājuši pilsētas pedagogi, tāpēc uz konferenci īpaši tiek aicināti visi šīs tematikas interesenti, skolotāji, kultūras darbinieki, tautisko tradīciju kopēji un baznīcēni. Konferences un lektoru priekšlasījumus papildinās suitu sievu liturģiskie dziedājumi.

Konferencē uzstāsies Latvijas Universitātes profesors, mākslas doktors Valdis Muktupāvels un savā priekšlasījumā runās par kristietības un vietējās kultūras attiecībām no dažādiem skatupunktiem. Savukārt Latvijas Kristīgās akadēmijas rektore, pedagoģijas profesore Skaidrīte Gūtmane runās par to, ka kristietība var sadzīvot ar folkloru, bet tā nevar sadzīvot ar neopagānisma tendencēm.

Pasākumu ar savu uzrunu noslēgs Liepājas Sv. Annas evaņģēliski luteriskās draudzes mācītājs Jānis Bitāns.

Sestkārt , Uz Saeimu, MK, Atsevišķi deputātiem, Saeimas Izglītības un Kultūras komisijām, prezidentiem, LNKC un UNESCO pārstāvniecībai Latvijā – visiem tika rakstītas un sūtītas vēstules un rezolūcijas jautājumos, kas skar tautas tradicionālo kultūru, bet viņi tikai atrakstījās īstā padomijas garā, līdz beidzot, Saeimā pieņēma likumu, proti, ja vienreiz esat vērsies ar šo jautājumu kādā no instancēm, tad otrreiz jums nav tiesības apgrūtināt varas turētājus. Tāds, lūk, sausais atlikums…

Septītkārt, mani paaicināja Saeimas Izglītības un kultūras komisiju, lai runātu par latvisko dzīvesziņu. Tam atvēlēja laiku 3 minūtes, kuru vēlāk pagarināja līdz 5 minūtēm… Kad ierados, Janīna Kursīte atmeta ar roku un izgāja no telpas. Sapratu, ka viņai ir skaidrs VISS, bet strādā uz “buršu garu”, un tad jau atklāta saruna nav vēlama…

Tas vēl nav viss, par ko būtu jārunā, pareizāk jākliedz,
lai beidzot tie, kas neskatoties uz ilgstošo tautas muļķošanu, būtu beidzot pamodušies un palīdzētu sakārtot savas tautas lietas, jo Latvijā viss ir tā sastrukturēts, ka vairs neiespīd ne gaismas, ne arī cerības stars.
Faktiski tiek veikts genocīds pret latviešu tautu.

Grāmata, ko iepriekš minēju, atver acis uz to, kas ir patiesībā noticis šajos pēc ATMODAS gados un arī to KAS un KĀ mums organizēja ATMODU…Parāda, ka ienaidnieks ir paši tautieši – MASONI un viņu priekšpostenis studenti KORPOREĻI - arī vecie korporeļi, tai skaitā mācībspēki, - tie, kas solās būt uzticīgi BURŠU GARAM???, tie, kas noslēguši visus ceļus un taciņas, lai nepieļautu tautas tradīcijām atdzimt, tie, kas svin helovīnus un valpurģa nakti, tie, kas nodevuši savus tēvutēvus līdz ar viņu zemi, ticību, cerībām un tradīcijām. Tie ir tie, ko jāizraida no varas gaiteņiem pirms vēlēšanām liekot aizpildīt anketā ailu – KĀDĀ ORGANIZĀCIJĀ SASTĀVI un KAS ŠO ORGANIZĀCIJU SPONSORĒ. Un galvenais, jāmaina vēlēšanu likums, lai Saeimā iekļūst no visiem novadiem labākie ļaudis, bet partijas, kas ir tikai un vienīgi labi apmaksātas sorosītu un oligarhu mafijas, iznīktu savā saknē…

Bet visskumjākais šajā stāstā ir tas, ka PRET SAVU TAUTU iet vesels pulks bāleliņu no pašu vidus. Uz to savā darbā “Daugava”ir norādījis arī Rainis, to ir savā veidā un tradīcijā pateicis arī Imants Ziedonis, Tāpēc izskaņā dodu vārdu Imantam Ziedonim un Rainim.


Un pret savas tautas dziesmu cits nevar neviens,
Un pret savas tautas dziesmu var tikai savējie...
Pašu auklēti, pašu auklēti,
Pekainām(i) kājiņām(i)...?
Imants Ziedonis



KOLĀŽA - KĀ ATJAUNOT PASAULES KĀRTĪBU…


„Senos laikos četri stabi tika salauzti, deviņas provinces tika sašķeltas daļās, debesis vairs pilnībā nesedza zemi, bet zeme vairs pilnībā nebalstīja debesis. Uguns dega nedziestot, bet ūdeņi, neatturami tecēja līdz applūda viss. Neganti zvēri rija cilvēkus, un plēsīgi putni savos nagos aiznesa vārgos un vecos. Tad Nu Kua sakausēja vienā veselā ugunīgos akmeņus un salāpīja debesjumu. Viņa nocirta bruņurupucim četras kājas un ar to palīdzību atjaunoja Stabus.” /Huainaņ Czjū/

KĀ ATJAUNOT PASAULES KĀRTĪBU…

Ir zināms visiem – sācies GAISMAS LAIKMETS,
un zināma ir sena patiesība, -
ka katru mirkli jāstāj gaismas pusē
un tumsa zudīs tā, kā pazūd nakts.

Ne mīla valdīja šos gadu tūkstošus un simtus,
kopš Sets bij Usīru no zemes noraidījis,
to sacērtot un nosaucot par pazem`s Dievu,
tā jaucot pasauls ritu…
un ar brīdi to ir ieviesta bez mēra vardarbība.

No laikmeta, kad gaismas Dievu veica,
ir tumsa pārklājusi visu zemes vaigu.
Nav vietas vairs, kur mieru rast un laimi.
Ir tikums pārvērsts netikumā – baudās.

Kur varonis, ko izauklējis tautas eps?
Nav varoņa – tas jāsteidz radīt ir no jauna,
jo senie teiksmu tēli mirdz uz alus brūžu sienām
un tauta tos vairs netur lielā vērtē.

Tā savas svētes, kas ir Saules ritā,
ir atmetusi, svin tā citas –
kā mankurts rosās savā tukšā sētā,
kur aizaugušas visas senču takas.
Ir nekopts prāts, un nekopta ir dvēs`le,
kā vergu bars klīst plašā pasaul`s telpā,
bet sirdsapziņa klusē…

Rainis „Daugava” (1919)
MELNĀ DAUGAVA

IMANTS

Simtus gadus nogulējis,
Nāku lūkot latvju ļaudis:
Vai tie ceļas, vai tie cīnās
Iegūt savu jaunu sauli?

Nogulēju simtus gadus:
Vai lec saule pusnakts pusē?
Vai ir latvju gars un dvēsle
Izauguši sauli saņemt?

Nogulēju simtus gadus,
Laiku devu gatavoties,
Ja vēl esat negatavi,
Tad vairs nebūs simtu gadu.

Tad vairs nebūs simtu gadu,
Tad būs jāguļ tūkstoš gadu:
Šķīdīs tautas, zudīs miņas,
Raujot noslīks lielā plūsmā.

LAIKAVECIS

(Parādās liktens vārtu vidū)

Mosties, celies, latvju tauta!
Lai tu celtos, topi jauna!
Ņem sev rokās jaunu spēku,
Ņem sev mutē jaunu mēli,
Ņem sev galvā jaunu garu,
Ņem sev krūtis jaunu sirdi!
Tava mūža latvju dvēsle
Tad tik staros jaunu dienu!

VECMĀMIŅA
Tumsa, tumsa, melna nakts,
Klusu staigā ļaunā vara:
Rīgas vārti atbultēti,
Uguns josta apdzisusi -
Kas to slepu padarīja,
Pirkta roka, verga sirds -
Paklausīja viltu vārdus
Paši latvji, nodevēji!

Nodevēju, nodevēju,
Kāda tava alga bija?
Kausēts zelts, dzelzu katlis,
Iekšā tava dvēsle mirka.

Atnāks reiz balta diena,
Atkal Rīga mūsu būs -
Staigās visi dziedādami -
Tu no tāles raudāsies.

SPĒLMANĪTIS

Kalns,
Ko stājies man ceļā priekšā?
Ezers,
Ko gulies, kur man ir jāiet?
Mākons,
Ko kāpi debesīs pirmais?
Ejat nost!

Jākāpj man debesīs saulei sūdzēt,
Nedzird ne taisnākie, nedzird ne labākie:
- Pāri dara tautai sveši ļaudis!
- Trin asus nažus griezt dzīvas miesas,
- Plēš pušu dārgu latviešu tautu!

Cik ilgi zeme pasaulē sildās,
Cik ilgi ļaudis min sauli un zemi, -
Tik ilgi latvji šai zemē dzīvo
Vienā vietā pie baltās jūras,
Šaizemē, savzemē piectūkstoš gadus.

Rītos lec saule - zin modināt latvjus,
Vakaros mēness - zin guldīt latvjus
Šaizemē, savzemē piectūkstoš gadus.

- Uzleks nu saule, neradīs latvjus -
Apstāsies iet!
Uzleks nu mēness, neradīs latvjus -
Apstāsies tecēt!
Apstāsies tecēt, meklēs un meklēs.

Meklējot uzvandīs visu pasauls virsu,
Salauzis debesis, samīdīs zemi,
Izsvaidīs zvaigznes pa visu klaju.
Atradīs, saliedēs, sadziedēs, dzīvinās -
Izvadīs ļaudīs Latviju jaunotu:
Sudraba plīvuros, rožainos ielokos,
Jaunu zvaigzni!

SAULES DAUGAVA

DAUDZAS BALSIS

Saule, saule, saule lec!
Daugaviņa iesmējās.
Neraudat, sērdienīši!
Saules laivu laime brauca.

Bet sirdsapziņa klusē…

Vai celsim varoni no ziemas guļas augšā,
vai paši celsimies un katrs jutīs, ka varon`s tas
un tāds ir vienmēr bijis, tik svešu domu nomākts
ir ilgi pavadījis ziemas guļā …

Laiks nu mosties, tautas dēli,  arī meitas būs jums līdzās,
ZELTA LAIKMETU ved sievas - Dieva doma – HARMONIJA.


T/dz.
Saules meita jūrā brida,
Vaiņadziņu vien redzēja.
Iŗat laivu, Dieva dēli,
Glābjat Saules dvēselīti!   33969-2

Pasaulstelpu atjaunosim, tad, kad Sauli celsim godā,
Tad, kad savas dzīves dienas pavadīsim Saules gaismā.
Nakts lai paliek tumsas biediem, kā reiz dzima, tā lai aiziet,
aiziet turp, kur tumsai jāiet, iestājoties gaišai dienai.
Viss uz pasaules ir ritmos- ritmos, ritos, virpuļos…

Savas tautas atdzimšanai - lai ikviens nu iededz gaismu,
arī tie, kas maldu ceļus izvēlējās tumsas laikā.
Izvēlējās svešus dievus, svešus ceļus, svešas domas…

Tā laipojat, bērniņi, lai pietika mūžiņam…
teiciens sens, bet nu ir laiks atmest  laipošanu savu.
Iztaisnojiet savu gaitu, lai dzimst tautā pārliecība –  
mēs vēl varam visi kopā atdzimt jaunā Saules dienā,
jaunai dzīvei, jaunā dziesmā -savu senču patiesībā!

Viņa nocirta bruņurupucim četras kājas un ar to palīdzību atjaunoja Stabus.” /Huainaņ Czjū/
1. Sava tauta
2. Sava zeme
3. Sava doma
4. Savs Pasaules uzskats…

Irēna Saprovska 27.10.2018.





Atgriezties pie satura